Friday, 28 September 2012

NUR ZULAIKHA AZRA BT. NIZAR

assalamualaikum hari ini saya nk cerita tentang kwan baik saya iaitu NUR ZULAIKHA AZRA BT. MOHD NIZAR panjang kan nama dia haih mesti penat nnt nk tlis dia nm dekat buku. nama panggilan dia eyka.. dulu aq tak la rapat sangat ngan dia.. yang paling rapat ngan dia adalah amani sbb amani ni kwn dgn dia dari skolah rendah lagi.. aq dgn dia rapat sejak satu prkara yang terjadi dlm hidup kmi (jeng2 perkara tu biarlah rahsia) okkk.. -_-

eyka ni pendek sbnarnya hahahaha jangan marah ja eyka sbb mengutuk hng :|)  tp apa yng aq tulis tu fakta..dia budak pandai, suka main bola jaring, dan dia ni masuk unit beruniform KRS ( pasukan menghijaukan negara) tangan atas bahu mata keatas mulut jelir hahaha :') dalam kelas dia duduk depan skali dengan amani dan aq pulak duduk belakang sekali hohoho kesian aq :'(

eyka ni baik aq tak lupa tarikh lahir dia, hobi dia, cita2 dia,( mcm ni la kwn sejati ok)... eyka ni pengawas dkt skolah dan dekat skolah juga la dia prnh kapel dgn seorang jejaka yang tak cukup hensem iaitu sepupu (maap la aq tak tau dia tu spupu or apa tpi dia ada kaitan dengan jiran aq)  kepada jiran aq.. tpi la ni depa sudah clash hohoho kesian kn ( ada aq kisah jadikan tak kacau hidup aq sudah hahaha 3: ) )

eyka ni suka bergosip dalam kelas suka husya org  dgn amani tpi la ni dia dah tak leh nk husya sbb skrang ni dia didampingi dgn jejaka2 yang tk berapa hensem dan suka buat bising dalam kelas... eyka ni comel dan cantik, pandai bergaya, bila  dia senyum tu ita bleh tahu yg dia senyum ikhlas atau tk hehehehe... dia pakai cermin mata sama dgn aq tpi warna lain tmpat beli pun lain nah.. 

sekarang  ni eyka dah terjatuh minat dekat seseorang ni tpi aq tak mau bgi tahu dekat korang spa jejaka yang bernasib malang tu ( hehehe sowy ye eyka saja ja tu nk bergurau )  dia dgn jejaka ni mmg sewwwwiiiiiiiitttttttt gila tak payah nk letak gula merah ka gula halus ka tpi seewwiit depa tu allah saja yang tahu (harap korang seronok ) :)



ni gambar dia comel kan.. dia suka buat tagline dua jari dekat atas tu apamaksud dia pun aq tak tahu hahaha.. dia ni tak kawin lagi okstgi korang ingat dia dah kawin pulak sbb dia pakai inai.. dia ni baru ja form 2 tau.. sapa minat dkat dia inbox me


*sbnarnya aq tak tau nk tlis apa yng ja otak aq bleh loading klau aq kutuk tu maap la nah jangan marah nnt cpt tu k bye -_- *

Saturday, 22 September 2012

futsal game

assalamualaikum sebagai pembuka bicara...
today ada pertandingan futsal seperti yang telah dijanjikan oleh aq ngan kawan-kawanku... aq mcm biasa la msti ada untuk permainan mcm tu krana masuk dlm bakat aq bukan mcm bola jaring tak best langsung sbb bnyk sgt peraturan..aq p futsal nagn ayah aq..lps tu kmi tggu la mimi,kak zimah,kak lin,kak wa sbb depa pun main juga...

kmi janji yang nk dtg anis,zatie tp yg ada mimi ja la huhuhuhu sedih tpi mimi dtg dia pakai bju pakai sluar mcm vavavom tak kata pa dah... actually kmi rancang yang aq dgn nabila p rumah anis and terus p rumah mimi tapi jadi sebaliknya pulak..aq dgn nabila p ngan ayah aq and mimi p dgn ayah dia. ya allah kesian gila kat anis :'( .. mesti dia tgh tggu kitorang. permainan dah nk mula tpi nabila ngan mimi dan ambik gambar lgi... nabila main sbb nk bgi cukup org..

awal-awal tu kmi kna ubah aq ngan nabila kna satu pasukan dgn aiman arfan, aidil dn sorang lgi aq tak knl yg lain tu pasukan sebaliknya...  pasukan kmmi mng 4-1 hebat tak pasukan main yeahhhh!!!... lps tu depa tk puas hati jdi kmi kna tukar prempuan lawan lelaki -_- aq pun ok la dan amiun amin jdi penjaga goal pasukan prempuan iaitu pasukan kmi la....waktu amirun amin jga goal kumpulan kmi dia dan lagi nk main fon hntr mesej ngan aweks dia kot (gila kan kwn aq sorang ni)  aduyaiiiiiii

time main tu, aiman arfan tendang bola and terkena bahu nabila... allah saja yang tahu betapa sakitnya bahu nabila waktu tu.. aq apa lagi main sampai tolak2 depa, tendang kaki depa  dah tak kra laki @ prempuan nk wat mcm mn sori la...hehehehe...aq mmg frust gila la dkat amirun amin main tak prnah nk btl dah la ja goal mcm prempuan bila bola nk smpai dlm goal dia boleh elak plak bola tu spatutnya dia kn ala tahan tpi ni  mian elak2 plak sakit hati gila ngan dia...-_-

aiman arfan tu plak tak tahu nk sedar diri yg dia tu pendek sama tggi ja dgn nabila hahahahaha...lps tu kmi main bola baling plak nabila takk reti nk main jdi dia kluar teman mimi kat luar.... aq tgk kak lin main fuyoooooo hebat gila kot sat ja jaring goal..aq boleh jaring goal sekali ja hahahhaha hebatkn!!! (wat hebat boleh)

pukul 5.20 ayah aq dtg nk jemput. mimi tak call ayah dia lagi then ayah aq nk tumpangkan mimi tpi mimi apa lgi dia bt malu giteww2.. yang nabila plak sibuk ja nk snap gmbar mimi (kesian dkt mimi tanggung malu hahahaha gelak jahat). dalam kereta nabila crita dkt aq ada hamba allah ni  nk ngorat mimi and dia minta 6ber mimi..  dah la hamba allah tu satu sekolah , satu tingkatan, satu tadika and satu taman dgn mimi. hamba allah tu plak playboy jugak.berani dia kacau kawan aq haih ni memang nk kena makan kaki tiga rasa kot.. gatal betul

then ayah aq berhenti dkat kedai makan berdekatan dgn mikamal gitewww. mimi ngan nabila terkejut juga la lps tu dia tnya mak aq nk buat mak aq apa lagi ckp la jom la turun minum2 dulu..mimi ngan nabila tak mau depa ni malu nk turun (tolak rezeki btl la depa ni kn2). ayah aq tnya depa nk makan apa tpi depa tolak pelawaan ayah aq... then ayah aq tnya aq nk mkn apa aq ckp la nk mkn koetiaw and milo... sekali lagi ayah aq tnya depa tpi depa tak mau jdi dgn kuasa veto yang ayah aq ada, ayah aq order koewtiaw 4 ndan milo 4 hahahaha pdn muka depa bt malu2 kucing depan ayah aq sgt.

nabila tu gatal2 la dia nk snap pic mimi lagi hohohoho jelez nya aq hahahahaha....lepas makan ayah aq hntr mimi balik dkt taman aman and balik rumah.. nabila tinggal basikal dia dekat umah aq. time tu hujan mak aq sruh dia masuk dulu tpi dia tak mau sbb dia tak ckp dkt mak ngan ayah dia yng dia kluar pergi futsal (haih apa la nabila ni) haih




pic nnt saya ltk!!!!

Tuesday, 18 September 2012

MENANTU OH MENANTU

Mama dan minah telah melangsungkan perkahwinanya.

selepas semuanya selesai dan semuanya nyyenyak tidurnya,Pak Haji Dollah, bapa mertua mamat dan bapa kpada minah lah tu, mengejutkan smua isi rumah untuk solat subuh.semua isi rumah pun bangun dan si mamat & minah pun bangun mandi dan bersiap untuk mendirikan solat subuh. tapi dek kerana lewat bangun, maklumlah malam pertama, si mamat tak sempat bersolat jemaah dengan pak haji dollah. walaupun telah dikejutkn  awal oleh isterinya minah. dia do asyik berbaring dek kerana penat, membetulkan urat-urat yang lenguh semalam.

maka, pak haji dollah pun suruhlah menantunya tu solat sendirian ketika ahli keluarga yang lainnya sedang berwirid. si mamat pun qamat dan diriknlah solat subuhnya. selepas selesai solatnya dan memberi salam pak haji dollah pun menegur menantunya si mamat tadi, "hai mamat kenapa solat subuh tiga rakaat"? lantas si mamat jawab "eh... ia ke ? tiga rakaat ker? rasa-rasanya dah ckup empat rakaat tdi."

masya Allah... mengucap panjang pak haji 

hidup

Assalamualaikum hri ni saya nk story mori psl hidup...adakah kita hidup di dunia semata2 mngejar  kekayaan atau kita hidup ini untuk membuat amal ibadat???... (renung2kn dan slamat beramah XD).. atau pun kita hidup untuk mencari seseorang yg bleh menjaga kita, merawat kita atau sebaliknya @ kita mahu memainkan perasaan org yang tidak bersalah dgn menggunakn harta bendanya sbagai harta kita sendiri... fikirkan la dan insaf la anda dari perbuatan itu(siapa terasa ambik la tpi aq tak letak perisa manis ka masam atau wat ever)

cuba kita lihat pada zaman sekarang filem2 atau cerita indonesia,korean,tailand yang slalu menjatuhkan org islam sperti korea mengeluarkan tarian oppa gangnam style yang skarang berleluasa... kita harus bangun untuk memperjuangkan agama kita untuk masa depan kita yang hampir musnah disebabkan penjajahan dari segi mental dan fizikal...

aq berasa sedih krana pada masa skarang anak muda sudah menjinakkan diri dlm kegiatan tak bermoral separti merokok, mengedar dadah, membuat maksiat adakah itu bagus.. dari sini kita boleh melihat dimana peranan ibu bapa untuk mendidik anak dan pengaruh rakan sebaya.. remaja pada masa skrang mestilah pandai memilih rakan yang berakhlak baik, bersopan santun pada ibu bapa, menghoramti org tua, itu lah dinamakn teman sejati...

'AJAL MAUT DITANGAN TUHAN'

ADAKAH AKU SUKA DIA

Adakah seseorang yang kita suka akan selalu jauh dari kita atau berdekatan dari kita.... knapa setiap kali aq berjumpa dengan dia aq terasa sangat gembira dan aq rasa jantung aq berdegup laju seperti kereta F1... adakah aq suka dia atau perasaan aq sahaja yg ingin berkenalan dengan nya.... perlukah aq berjumpa dengannya atau mencari dia untuk menunjukkan rasa cinta aq padanya...

kali pertama aq pandang perasaan aq padanya tidak timbul tetapi hatiku rasa mahu berkenalan dengannya tetapi aq malu untuk berhadap dengannya...adakah itu menunjukkan diri ku ini lemah, pengecut @ aq ini tidak berdaya untuk mengucapkan tiga perkataan yg amat bermakna untuk seorang insan yang bergelar prempuan atau lelaki...

adakah cinta itu akan hadir bila aq berjumpa dengannya atau bertegur dengannya....cinta itu hadir dari hati dan bukan hadir dari perbuatan kita... jika seorang perempuan itu mengucapkan perkatan i luv u kepada seseorang adakah lelaki itu akn menerimanya seadanya atau pun sebaliknya...lelaki memandang prempuan dgn paras rupa tpi bukan memandang dalaman perempuan  itu... 

ADAKAH ITU CINTA?????..... adakah aku suka lelaki yang baik, klau tak hensem pun tak pa, yang kuat agama... adakan itu sebnarnya lelaki sejati.... adakah aq akan buka pintu hati ku untuk lelaki yang amat mencintai ku dengan seadanya..... adakah aku akan suka dia??

Thursday, 13 September 2012

ANIS KU SAYANG...

Assalamualaikum,pgi bebuta ni boringla xtau nk bt pa,tlis storyla.

Nama dia ANIS SURAYA BT AHMAD TARMIZI. Sdap nma,tpi x mcm tuan dia,hAhA 25x.
Xlah,dia cntik nah,Anis ni yg mka dia x ada tmpokan tepung tu,alah yg tudung jdi elok tulah,nma timangan si peah ni YAYA,tpi kmi smua ni x pnggil dia yaya pon,pnggil anis ja,eksyen ja tuh,nnti bila lpas SPM bru pnggil nma-2 tu. Ok,prngai dia ni ok,dia ngn org yg dia x knal,dia mmg x ckp,skali tngok sombong,dua kli tngok mmg sombong pon,dia ckp kt aq lah. Bila kita knai dia,dia x sombong pon,mka dia ja mka sombong tpi dak eksyen jerr. Aq start rpt ngn dia msa form 1,padahal dia satu skola rndah ngn aq,aq crita abis smua ok,idea dok mai ni,dia dok Penang sbenarnya,pastu dia pindah Kedah umur 10 taun,skelas ngn aq,aq x tegoq dia lngsung sbb air mka dia mcm yg aq tlis kt ats tu,x brani aq,aq mngata dia wktu tu,besalah umuq 10 taun,pndai mngata org dh,x kiralah la ni,pantang jmpa ngn kwn seperjuanganku,trus bka crita abih.

Berbalik kpd story,aq x sangka kwn yg aq mngumpat slama ni kwn aq,sbenaqnya aq x rsa trkejut pon dia tu kwn aq,aq lpa kta aq penah mngata dia,hehehe,tpi aq mintak maaf dh,dia baik,tpi dia ska bt mka serius dia,cuak jgak aq,aq slalu mrh dia bila dia bt mka mcm tu,x tentu arah jdinya,kihkih. Anis ni garang dan suaranya klau ampa nk tau pelan ja,tpi bab jerkah melantun vokalnya,huhuhu. Si peah ni mmg pandai masak,kira bole bt bini ni. Aq bnyak utang ngn dia tpi aq dh bayaq blk dh,dan utang tu mai blk. Dia ni pmurh n kesian bila tngok aq klaparan,skali dia sua kt aq RM1,btapa trujanya aq.

Bila aq bca blk apa yg aq taip pasai Anis ni,trharu pulak n marah sbb bila mai wktu BM cikgu srh bt karangan otak aq karat nya x bole dtanggalkan,tpi mai kt sni,berjela dn panjang. Aq ni ska melalut kot len,issh. Anis ni kira tmpat aq luahkan isi hati aq,cehhh,sbenaqnya yg slalu aq luahkan kt dia smua pasal laki yg brtakhta dlm hatiku ni dan lbih mnggembirakan laki tu x ska kt aq pon,xtaulah kot dia ska kt aq dlm diam-2,mka cun mcm aq ni x kan org x ska,NAHAIII,muntah hijau aq,la ni bru aq sedaq mcm mna perasaan kwn-2 sperjuangan aq bila aq puji diri sendiri,mka aq x cun pon,skali tngok mmg org tu x kan tngok bt kli ke2. Ni aq ikhlas ni.

Adoi,pnat otakku kerah idea dri pkui 7 smpai pkui 9 ni tlis pasai peah ni,tpi smbil aq naip,aq on FB jga,tu yg smpai pkui 9 tu,kuihkuihkuih. Ok,bubye,waalaikummussalam, SAYANG HANG ANIS, AMIKLAH FLYING KISS KICK AQ YG IKHLAS NI. mlwak loh.